Skolstart

Efter en lång vecka av n0llning så har skolan startat på riktigt. Vi har redan fått en liten skoluppgift, vi ska leta upp två barnböcker att ta med oss till skolan. En som man själv läste som liten och en ny som man finner intressant idag.
Självklart så visste jag vilken bok jag skulle ta med mig till skolan.
Självklart så är denna bok spärlöst borta efter att ALLTID ha varit i bokhyllan och dammat.
Min ömma moder har en teori om att boken troligen ligger på vinden - jordens mest gästvänliga plats(insert sarcmark here).

Jag har två alternativ.

Alternativ 1: Gå upp på vinden och leta efter boken.

Alternativ 2: Ljuga för läraren imorgon att jag inte hade nägra barnböcker att läsa som liten och att dagiset jag gick på aldrig hade råd med böcker. Eller säga att jag växte upp i en källare.

Jag kom hem ifrån gävle igår (lördag) och har varit upptagen hela söndagen med att gå på marknad och ätit mig fet på brända mandlar. Samt städat rummet eftersom jag har planerat in en liten omöblering.

Förutom att ta med sig barnböcker till skolan imorgon så ska vi läsa 3 manus från ett häfte och välja en som man ska göra en dummy till.

Hade varit kul om inte var skrivet i fet caps lock: UPPHOVSSKYDDAT MATERIAL SPRIDER DU DETTA SÅ KOMMER FRA OCH POLISEN OCH DÖDAR DIG. (okej jag överdrev lite men det var väl så man kan tolka sådan typ av text).
Så i princip så får jag inte visa mitt arbete (inkluderat texten) för andra människor som till exempel folk på deviantart eller på facebook. Då känns det lite omotiverande att göra en 32-sidors dummy som man sen inte får visa upp.
Jag hoppas att jag missade någon bit i texten när jag läste, och får troligtvis visa upp dummyn fast utan texten från manuset. Vilket är som att läsa en serie utan text i bubblorna.
Dom kunde väl istället ha valt 3 manustexter som man får kopiera upp och sprida. Typ som man får göra med många skolböcker. Det stod inte ens vilka författarna var, eller så är det jag som läser för snabbt igenom papper.

I vilket fall, nu ska jag leta reda på bokjäveln. Annars får jag väl lista ut någon bra ursäkt imorgon.

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Kul att du bloggar! Fortsätt så :)

2011-07-19 @ 08:21:48
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0