Världens fränaste husdjur (med bilder!!!)

Jag är en djurmänniska, jag älskar djur oavsett om det är i form av mat eller som socialt umgänge.
Jag har haft nästan alla typiska husdjur som en svensk kan ha. Jag har haft katt, kanin, möss, löss, undulat och nu även en hund som vi tar hand om varje vardag.

Katt har vi inte numera eftersom min ömma moder är allergisk mot dessa djur. Och kaniner har vi haft några stycken av. Men alla dog.
:(

För något år sedan hade jag två undulater. Pippin och Fridolin, Pippin var äldst men samtidigt rätt dum i huvudet. Han gillade att hänga upponer och gunga fram och tillbaka.


Fridolin är en surpuppa och vill varken bli handtam eller vara social. Om det är dålig musik på radion så skriker han och flyger omkring. Jävla otacksamma fjäderfä.

Pippin dog för ett halvår sedan, han flög in i väggen och fick troligen en hjärnskakning (han sög på att flyga). Så vi hade honom i ett stort påskägg tills vi orkade åka ut i skogen och begrava fågeln.
Fridolin lever fortfarande, men är lika sur som alltid. Han är väldigt söt, stora ögon, men inte fan vill han bli tam hur mycket vi försöker. Vi är odjur och vi SKA äta upp honom, det är vad han tänker.

Nu, idag, så skaffade vi en till undulat. Han heter Figaro och påminner väldigt mycket om Leif GW Persson.

Han är 4 år gammal och redan väldigt handtam, så förhoppningsvis så kommer denna fågel att lära Fridolin att hans ägare inte tänker äta upp honom. Man märker direkt vem som är The Boss när Figaro klev in i buren. Fridolins skrik och skrän kommer aldrig att bita på den hära Motherfuckern.

Det jag ser fram emot mest just nu är att få Figaro att sitta på mitt finger :D det får jag pröva imorgon! Godnatt folket!

Kommentarer
Postat av: Rania

wiiie, kul med en till fågel! och awsome med bilder såhär i dina inlägg - moar of that plz!

2010-10-04 @ 15:41:33
URL: http://raniaphoto.blogg.se/
Postat av: Calle

Hahaha! Älskar biten om hur Pippin inte var den skarpaste kniven i lådan utan tyckte om att hänga uppochner och gunga XD Du skriver härligt! Bokmärker din blogg!

2010-10-05 @ 10:35:05
URL: http://lagerkrantz.blogspot.com
Postat av: Efraim

Yay, varför har jag inte hittat din blogg innan? Jag känner mig dum. Men nu har jag koll på dig i fortsättningen! >:)

2010-10-05 @ 12:53:52
URL: http://efraims.blogspot.com/
Postat av: Kattis

Måste bara säga att jag skrattade så jag dog när jag läste det här XD

2010-10-17 @ 16:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0