RAWR RAWR I'M A DINOSAUR

Jag har en förmåga att ta vatten över huvudet. Speciellt när det kommer till egna projekt som har med tecknande att göra.
Om jag vore en superhjälte så skulle jag ha kraften att ta vatten över huvudet, ta en för stor bit av kakan osv.


Sommarserien, eller snarare "7'e Oktober" som den officielt heter, är ett projekt inom klassen för dem som vill. Under sommaren ska vi teckna varsin serie som alla har något gemensamt, bland annat att historien börjar datumet "7'e oktober" etc etc. Det var ett sätt att få oss alla att hålla kontakten under sommaren, eftersom vi älskar varandra så djupt.

projektet har nu blivit lite större än planerat - antologin kommer bli kring 200 sidor fet. Alltså lika fet och maffig som senaste Comic Royale. Och eftersom jag och några till har valt att ha våra serier i färg så kommer tryckkostnaden bli fett stor.

Vilken tur då att man bor i ett bidragsgivande land som sverige, så vi har nu sökt stipendium som kan täcka större delen av kostnaden.

Min sommarserie heter "Krig RAWR" och är en 18-sidig lång serie i full färg om dinosaurier som krigar mot varandra. Tomb har skrivigt manuset, och bara tanken att få teckna en massa dinosaurier väckte det gamla barnasinnet inom mig till liv.

Så när terminen började igen så hade jag tecknat så mycket forntida reptiler att mitt psyke var någorlunda rubbat.


En av de stora skoluppgifterna som vi skulle börja med var den efterlängtade BARNBOKEN!!1!
Mer orkar jag fan inte berättade om den, men det är en uppgift jag länge sett fram emot.
Jag var helt redo att ta mig an denna uppgift med all passion och kärlek en konstnär kan ha.

Ja förutom att jag inte är klar med Krig RAWR ännu.

Jag är ingen mångsysslare direkt, i alla fall inte i detta fall, jag är en sån där som måste ta en grej i taget.
Även om boken bara ska vara en Dummy så är det mycket arbete som måste läggas ner. Antingen så gör jag för många sidor eller för få, jag hittar inget sätt att sela upp den där JÄVLA sångtexten på ett snyggt sätt som inte ser helt efterblivet ut.

Jag visste att jag behövde prioritera krig Rawr men också barnboken. Den första tiden jobbade jag med Krig RAWR medans de andra så flitigt planerade sina barnböcker. Man kände sig rätt dålig och oproffesionell när man satt och höll på med annat - icke skolrelaterat- och av tidigare erfarenheter så VISSTE jag att jag skulle i slutändan sitta och panikteckna klart barnboken och producera något halvbra resultat. När jag egentligen ville satsa 100% på boken.



I nuläget är jag stressad på en samtidigt lugn nivå - även om jag faktiskt har förbrukat en halv månads ritalin på en vecka och fuckat upp min dygnsrytm. Jag har kommit lågnt på Krig RAWR och Barnboken behöver bara få lite uppslag färglagda. Sen kan jag andas ut - innan jag tar mig an nästa projekt. Men tills vidare så lär jag köra på Hard-mode innan deadline.


allt för mig den här gången.

Kommentarer
Postat av: Calle

Men shit Mirre - fan vad jobbigt! Hade ingen aning om att du kände sån stress över det här! Skit i Krig RAWR nu iaf - självklart väntar vi på dig med att trycka och greja, stipendiet dröjer ju säkert ändå. Din serie är ju så maffigt jävla snygg! Skitsamma med deadline och så, det här skulle ju bara vara något roligt för oss i klassen ju - inte skapa stress. Förstår dock vad du menar, jag har känt lite likadant.

2010-10-17 @ 09:49:24
URL: http://lagerkrantz.blogspot.com
Postat av: MirrePP

Calle: Det är lugnt, jag har just nu gjort rätt mycket på barnboken på senaste. Nästa vecka hinner jag nog färglägga de två uppslagen som krävs för att få ett godkänt :)

2010-10-17 @ 10:54:55
URL: http://littlegirls.blogg.se/
Postat av: IDA

Sv: Jag läste att i alla fall 600-filmen har börjat återproducerats men det är bara synd att filmen är så jäkla dyr. Nya kameror har det också kommit men jag vet inte om de har samma film.

Coolstuff.se säljer också någon egen version (av kameran). :)

2010-11-02 @ 16:01:34
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Rania

jaaa :3

2010-11-07 @ 17:24:02
URL: http://raniaphoto.blogg.se/
Postat av: Rania

yeah, hittade den funktionen idag - u.n.d.e.r.b.a.r är vad den är :D haha

2010-11-19 @ 16:11:02
URL: http://raniaphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0