Partille Johnnys

Jag lär nog inte ha hängt med på senaste modetrenden. Länge undrade jag vad som egentligen menades med facebookgruppen "Hårsnoddar ska sitta i håret och INTE på benen!". Sen efter ett tag insåg jag att det var en "ny" trend gruppen hade syftat på.
Under 2009 hade tydligen en ny trend dykt upp bland våra små fjortispojkar. Genom observationer via bilddagboken upptäckte jag hur fokus-bilderna steg för steg innehöll allt fler blonda pojkar.

Senare läste jag i ett nummer av BON om så kallade "Partille Johnnys". Detta var namnet på en klädstil som används av "straighta" killar men ser väldigt gay ut.
Det roliga är att jag själv aldrig har sett dessa i verkligheten, bara på bilddagboken. I o för sig är jag inte den person som går utomhus för att titta på folk.

En "Johnny" är tydligen (enligt mina observationer på bilddagboken) en pojka mellan 13-17 år. Ser ut som en imitation av den klassiska fjortis-blondinen hos tjejer. Blont hår och brunkräm, i värsta fall har dom också läppglans på sig. Håret ska allra helst stå åt alla håll och ha så mycket hårspray och gel i sig att håret liknar mer halm än en riktig frisyr.
not gay


Byxorna på en Johnny är intressanta. Baksidan ser det ut som en toalettring har fastnat på röven.


Till skillnad från dem alltid så roliga stilarna SCENE och EMO/Fashioncore/etc som lyssnar på alternativ musik med EXTREMT DJUPA BUDSKAP och sånt där kul. Så är Johnnys som vilken annan dryg fjortis som helst, truckekepsen är ute för längesen bland fjortispojkarna.
Det som är inne nu är helt enkelt att efterlikna Tidus från Final Fantasy X. (Som enligt mig dessutom är den drygaste karaktären som gjorts i ett spel)


Jag vet inte riktigt om jag ska hata eller älska denna stil. Den är ju skrämmande lik japans "Ganguros" som förut var så poppis där borta. Men jag ska vara neutral i denna åsikt, med tanke på att den är och kommer bli lika gayförklarad och "hatad" som emos, scenekids, j-tards och andra stilar.
Dock ett plus för att dom sticker ut och vågar se förjävliga ut.

btw alla bilerna hittade jag via google.

tack och hej fan va gay

Kommentarer
Postat av: yume

Jag har också tänkt skriva om den här stilen kryllar det om i Hudiksvall >: Läskigt.



Svar på din kommentar på meine blogg:

Du behöver nog bara lite inspiration! Gå på museum eller nått. Jag brukar hitta fel i andras målningar, och tänka hur skulle man kunna bättre den så JAG gillar den. Och sen får jag helt egna idéer och sånt. Eller så tänker jag mig en jätte luftigt, vitt rum. Hur ska man fylla rummet med en enda tavla? Det brukar funka. ^^

2009-12-17 @ 15:05:34
URL: http://yuniku.blogg.se/
Postat av: MirrePP

Jo, sant. Men det är väl mest snarare att jag nte orkar göra i ordning allt, grunda duken, fixa tidningspapper på golvet osv... mina dukar är typ i A2 format.

2009-12-17 @ 15:31:44
URL: http://littlegirls.blogg.se/
Postat av: Zeke

Haha fan good read<3

Älska att hata X3

2009-12-17 @ 19:46:52
Postat av: Åsa

Min lillebror är 14 och börjar likna såna där mer och mer... O_o

2009-12-17 @ 22:28:59
Postat av: yume

Gud vad brutalt snygg du kan vara då ):

2009-12-19 @ 22:20:46
URL: http://yuniku.blogg.se/
Postat av: Nora

sv: lol, jag vet inte. MEN FÅGLAR ÄR FINA

2009-12-20 @ 15:52:46
URL: http://saganomnnora.blogg.se/
Postat av: Squall

åh snälla skriv mer sånt här, du äger<3 n_n

2009-12-22 @ 01:25:46
URL: http://hekireki.blogg.se/
Postat av: ☆ Josefin Bellini ☆

Klockrent! :D haha. du får inte glömma att dom är blonderade också, att utväxten antagligen spelar roll :O haha!

2010-01-22 @ 00:56:06
URL: http://minibellini.blogg.se/
Postat av: IDA

Hahah åh gud.. "Såna där" finns det många av här omkring.

Det jag tycker är komiskt är att de inte inser att de - som du säger - är killversionen av fjortisar (då de flesta av dem även har attityden to go along with the look). Många killar anser tydligen att killar inte kan vara fjortisar men really; what's the difference när det kommer till blandningen av fjortisbeteendet och det här utseendet? :D

2010-11-02 @ 16:08:21
URL: http://iiea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0